Vanliga frågor

Vad har ni för leveranstid?

Om inget annat anges så är leveranstiden 2-5 arbetsdagar. Ofta går det fort! Vi försöker optimera så att det undviks köra halvfulla pallar och därmed välfyllda laster från oss.

Kan jag boka event med 11hektar?

Ja! Vi tycker det är fantastiskt kul att anordna event, utbildningar eller workshops tillsammans med kunder, partners och andra inspiratörer. Under våren hade vi flertalet uppskattade event. Hör av dig till Jennie om du har några ideér.

Varför heter ni 11hektar?

Jennie och Marcus köpte 2019 en gård. Boendes på denna fick de två små barn och såg samtidigt sig själva genomgå en förändring. Sjön bredvid som de badar i, skogen de vandrar i och gräset som de rullar i - de ville ta hand om detta på bästa sätt. De började därför köpa in klimatvänliga produkter till sig själva, och snart hade de gått från eget bruk, gårdsbutik till nätbutik. Juste, gården är 11 hektar stor.

Läs om hela berättelsen här: Vår historia

Vad är butikens öppettider?

Öppettider vinter/vår 2024:

  • Torsdagar 11-17
  • Fredagar 11-17
  • Lördagar 11-14

Hur kommer jag bäst i kontakt med er?

Antingen skickar du ett mail till info@11hektar.se eller så använder du formuläret på sidan Kontakta oss.

Hur kommer jag som producent i kontakt med er?

Om ni är en producent av miljövänliga, klimatsmarta eller på något sätt snälla produkter så är vi alltid intresserade av att prata med er. Hör av er till Jennie via någon kanal eller på jennie@11hektar.se!

Vad behöver jag för produkter?

Det kan vara svårt att välja bland produkterna, svårt att veta vad man behöver, vad som passar ens hud och kropp. Ett tips är att kika in på vår Instagram, kanske har vi svarat på din fråga tidigare. Annars kan du skicka ett meddelande där!

Kan ni skicka utomlands?

Idag har vi ännu ingen möjlighet att ta beställningar och posta dessa utomlands. Självklart jobbar vi på att lösa detta men så länge får ni hjälpas åt med vänner och familj.

Vad gäller för byten och returer?

För byte eller retur, kontakta info@11hketar.se inom 14 dagar från det att du fått varorna. Gäller endast icke brutna förpackningar och/eller oanvända produkter. Vi hjälper dig på vägen men du får själv stå för fraktkostnaden.

Ett tips om du vill byta en produkt! Ge/sälj produkten till en kompis, säg det till oss, och så bjuder vi på frakten för den varan du vill byta till!

Övriga Leveransfrågor

Läs om fler frågor för reklamation eller leveransinfo här.

Kan jag komplettera en order som jag precis har lagt?

Ja! Det kan du. Gör såhär:

  1. Lägg en ny order med de kompletterande produkter du vill ha
  2. Välj leveranssätt "upphämtning"
  3. Kontakta Marcus på marcus@11hektar.se och säg att du vill komplettera din order så sampackar han i den mån det går. Glöm inte att skicka med båda ordernummer så blir det lättast för Marcus.

Frågor eller justeringar kring din order?

Bästa sätt att få uppdatering kring din order eller genomföra ändringar får du genom att kontakta Marcus på Marcus@11hektar.se.

Använd därför inte Instagram som kanal för att fråga kring din order :)

Övriga frågor

Nånting om att har man övriga frågor, kontakta oss. Antingen härigenom, eller via Instagram.