Vanliga frågor

Order & Leverans

Vad har ni för leveranstid?

Om inget annat anges så är leveranstiden 2-5 arbetsdagar. Ofta går det fort!

Kan jag komplettera en order som jag precis har lagt?

Ja! Det kan du. Lättast att du gör såhär:

  1. Lägg en ny order med de kompletterande produkter du vill ha
  2. Välj leveranssätt "upphämtning"
  3. Kontakta Marcus på marcus@11hektar.se och säg att du vill komplettera din order så sampackar han i den mån det går. Glöm inte att skicka med båda ordernummer så blir det lättast för Marcus.

Min order gick inte igenom men betalning aktiverades i Klarna?

Pengarna kommer betalas tillbaka av Klarna, men det kan ta upp till 2 veckor. Lägg en ny order, eller kontakta Marcus på marcus@11hektar.se för att få hjälp.

Frågor eller justeringar kring din order?

Bästa sätt att få uppdatering kring din order eller genomföra ändringar får du genom att kontakta Marcus på Marcus@11hektar.se.

Använd därför inte Instagram som kanal för att fråga kring din order :)

Övriga leveransfrågor?

Läs om fler frågor för reklamation eller leveransinfo här.

Kan ni leverera utomlands?

Idag har vi ännu ingen möjlighet att ta beställningar och posta dessa utomlands. Självklart jobbar vi på att lösa detta men så länge får ni hjälpas åt med vänner och familj.

Vanliga frågor

Returer & Byten

Vad gäller för byten och returer?

För byte eller retur, kontakta info@11hektar.se inom 14 dagar från det att du fått varorna. Gäller endast icke brutna förpackningar och/eller oanvända produkter. Vi hjälper dig på vägen men du får själv stå för fraktkostnaden.

Ett tips om du vill byta en produkt! Ge/sälj produkten till en kompis, säg det till oss, och så bjuder vi på frakten för den varan du vill byta till!

Reklamation

Är en produkt defekt i sig eller har den gått sönder i leveransen? Kontakta oss på info@11hektar.se så hjälper vi dig. Självklart skickar vi en ny produkt till dig!

När får jag tillbaka pengarna vid retur eller orderjustering?

Beroende på betalsätt så tar det vanligtvis mellan 3-5 arbetsdagar från det att vi bekräftat returen tills pengarna är på kontot. Vid betalning med Klarna kan det ta upp till 14 dagar.

Vanliga frågor

Butiken & Event

Vad är butikens öppettider?

Butikens öppettider uppdateras löpande här.

Kan jag boka event med 11hektar?

Ja! Vi tycker det är fantastiskt kul att anordna event, utbildningar eller workshops tillsammans med kunder, partners och andra inspiratörer. Bara att slänga iväg ett mail så tar vi diskussionen därifrån.

Presentkort till butiken?

Presentkort till butiken köper du genom att kontakta oss då det inte är samma som på webben. Det är bara att kontakta oss på info@11hektar.se så hjälper vi dig med bästa presenten!

Vanliga frågor

Övrigt

Vad behöver jag för produkter?

Det kan vara svårt att välja bland produkterna, svårt att veta vad man behöver, vad som passar ens hud och kropp. Ett tips är att kika in på vår Instagram där det bara är att skicka ett meddelande så svarar vi så fort vi kan! Annars går det alltid med info@11hektar.se också 😊

Varför heter ni 11hektar?

Jennie och Marcus köpte 2019 en gård. Boendes på denna fick de två små barn och såg samtidigt sig själva genomgå en förändring. Sjön bredvid som de badar i, skogen de vandrar i och gräset som de rullar i - de ville ta hand om detta på bästa sätt. De började därför köpa in klimatvänliga produkter till sig själva, och snart hade de gått från eget bruk, gårdsbutik till nätbutik. Juste, gården är 11 hektar stor.

Läs mer om oss här.

Hur kommer jag bäst i kontakt med er?

Antingen skickar du ett mail till info@11hektar.se eller så använder du formuläret på sidan Kontakta oss.

Övriga frågor